søndag den 2. september 2012

Maske-markering

Jeg et ved at strikke en lille cardigan til Prutfis af noget sort bomuldsgarn, som jeg har haft liggende et stykke tid.
Men når jeg sidder her i sofaen i tusmørket, så er det rimelig svært at se strukturen helt tydeligt i det sorte garn. Så for at lave raglan-ærmerne måtte jeg hele tiden flytte strikketøjet op i lyset for at se præcis hvor indtagningen skulle være.

Indtil jeg fik den idé, at jeg da bare kunne bruge noget lyserødt garn og lave 4 maske-markører. (altså selve en maske-markør er jo ikke min idé, men at bruge almindeligt garn i anden farve er da næsten for let  ;-)... Men det virker)

Garn-lykkerne sættes simpelthen bare på pinden som man strikker over på, og flyttes efterfølgende for hver pind man strikker. Jeg har sat dem mellem de midterste to masker i raglan-indtagningen.
Det hjalp!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar