onsdag den 27. februar 2013

En meget dum albue

Efter kun én dag foran computeren i mandags for at lave lektier, ligger jeg nu nærmest på langs.
Mandag aften fik jeg ondt i albuen, og tænkte, at med min stigende klodsethed, så havde jeg nok banket den ind i noget uden at opdage det...
Men næste morgen var det ikke væk. Albuen var væk - den var hævet så meget at det bare var en gloende, rød kugle jeg havde fået i stedet for min albue.
Jeg havde heldigvis en tid hos min læge, som skulle have set på nogle knopper på min hånd. De var allerede væk - det var over 2 uger siden jeg bestilte tiden. Nå, men læge-damen mente at der var betændelse i slimsækken i albuen. Noget der kaldes studenteralbue, og som skyldes infektion der er kommet ind via et lille sår (og her mener jeg meget lille, for jeg havde slet ikke opdaget det selv) på albuen.

Nu er jeg så på penicillin, har en helt ubrugelig arm, har fået influenza-lignende symptomer, og har fejret min mand på hans fødselsdag i dag hovedsageligt ved at ligge på sofaen.
Super øv!

1 kommentar:

  1. Hej, hvordan var forløbet, og hvilken slags antibiotika fik du? Jeg har desværre fået albue der også ser sådan ud, hvor der muligvis er nogle bakterier som er kommet ind via rift.. :(

    SvarSlet