lørdag den 9. februar 2013

Lørdagstid

Sveske kom hjem med det fineste fastelavnssis fra vuggestuen i dag. Og hun kunne hele sangen, den lidt alternative dog: "op og ned, op og ned, boller i min mave, hvis jeg ingen boller får, laver jeg ballade". Nu står riset og pynter fint til fastelavn
I dag har vi nydt at holde fri alle 4. Dog skulle vi lige en tur i byggemarked efter kroge til tørresnor. Det er ikke mit bedste sted. Ikke med børn i hvert fald. Sveske snakker som et vandfald, og det var da helt vildt her til formiddag. Det var umuligt at snakke om det vi ville eventuelt skulle købe - skab, kroge, opbevarings-ting-til-ungernes-legetøj-der-fylder-hele-stuen - for hun snakkede uafbrudt i én køre og hun fór rundt i hele butikken. Men hun var virkelig glad og dejlig!!! Og det var fantastisk at se hende hygge i "vandhane-afdelingen" med at dreje alle vandhanerne til samme side. Så jeg tog det store overskud på, og vi hyggede os. Vel hjemme igen blev begge unger puttet og manden tog i byen
Det gav mig lige 20 minutter på sofaen med en kop te og en bog. Eller. Jeg kom ikke i gang med bogen, endte med at kigge på nettet i stedet. Jeg havde ellers glædet mig til at sidde og fordybe mig i en rigtig bog. Det kan være jeg bare skal vente til ungerne flytter hjemmefra... Siden Prutfis blev født har jeg stort set kun læst bøger fra Ereolen på min mobil. Men de har levet nye aftaler med forlagene, og der er ikke længere rigtig nogle bøger jeg gider at læse. Så jeg savner faktisk bøgernes fortryllende verden. Krimierne specielt. Nå, men det må blive en anden dag (eller når Prutfis flytter på eget værelse, så der kan komme lys over sengen når jeg går i seng). Og teen blev også kold, da ungerne vågnede midt i det hele. Men de 20 minutter var skønne!!! Bagefter blev der hygget, hoppet og danset for at få lillebror til at grine. Jeg elsker hans umiddelbare, fantastisk glade latter, der kommer så spontant lige så snart Sveske gør noget spændende. Han elsker at se hende løbe og råbe. Hans latter kommer helt nede fra maven, og han ligner en flækket træsko. Det bliver vildt når der er to unger der render råbende rundt. Men hva, så længe de griner, så er jeg bare helt solgt
Efter putningen hyggede jeg med rødvin, opvask, radio og dans i køkkenet

Ingen kommentarer:

Send en kommentar