mandag den 20. maj 2013

Pinse-sy-tid

Endelig blev der tid til at få færdigsyet to par bukser til sveske, som jeg har haft liggende delvist syet i evigheder. Tiden er bare gået med alt muligt andet. Og hver gang jeg har haft symaskinen fremme, har jeg kun lige fået syet det jeg allerede havde sat nåle i. Det er en meget langsom måde at sy på, skal jeg hilse at sige... Men NU brev de færdige.
Og de faldt i rigtig god jord. De var næsten ikke færdige, før de skulle prøves på. Jeg synes at det er dejligt, når Sveske viser interesse for de ting jeg laver til hende.

Shortsene har jeg lavet mange af til hende, og de er både søde og praktiske. Her har jeg så tilføjet lommer, som hun er meget glad for.

De lange bukser blev også fine, selvom faren mener de ligner natbukser. (Men hvad ved han om det...) Sveske er ved at være lidt træt af strømpebukser, som det meste af hendes garderobe ellers er bygget op om. Men det er alligevel meget forståeligt, at strømpebukser bliver for varme de næste måneder. Så jeg må have syet nogle flere almindelige bukser til hende, nu da mønster og størrelse er testet.
Jeg har syet "usynlige" lommer i bukserne, inspireret af denne tutorial.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar