onsdag den 17. juli 2013

Vi er ret gode til det her ferie

Vi er i sommerhus med venner. 8 voksne og efterhånden 6 unger.

- ungerne sover længe!! Rigtig længe! Den lille til 7 og den store nogle dage helt til 9. Jeg har ikke selv sovet så meget, siden før vi fik børn. (At de så kommer lidt sent i seng, og næsten ikke var til at putte de første par nætter, er en helt anden historie!)

- der er overskud hos både børn og voksne, og nu når sommerhusferien slutter i morgen, så kunne vi faktisk godt bruge et par dage mere her i det gode selskab!

- ungerne (fra 10 måneder til 3 år) har hygget sig gevaldigt meget. De har svømmet i badebassin, hoppet på trampolin, pakket sig ind i klistermærker, spist is, hoppet lidt mere, cyklet på løbecykler, læst bøger, spillet på tablet, hørt efter, hørt overhovedet ikke efter, hygget!

- der har været tid til alene-tid (til mig) i form af løbeture og solseng-afslapning-i-solen-krimi-læsning. Dét har været værdsat, og har øget overskuddet til at bo tæt i sommerhuset vældig meget (i forhold til sidste år, hvor vi havde en 2 årig, der sov dårligt, og en baby på 2 måneder, der sov fint, men spiste flere gange om natten. Jeg var træt! Det var hårdt for ungerne at være af sted. Overskuddet var lille, og jeg var træt!! Og efter en uge ville vi gerne hjem. Det vil vi ikke i år!)

- jeg øver mig i at være mindre sur og snerpet - at være helt i nuet, og ikke hidse mig på over mandens manglende planlægning og langtidstænkning, og umådelig fantastiske (til tider irriterende) evne til netop at være i nuet. Jeg tror næste uge bliver endnu bedre. Jeg prøver i hvert fald.

2 kommentarer:

  1. Hvor lyder det dejligt Katrine. Held og lykke med Nuet, der er meget skønt, hvis man finder det :-) (kæmper som dig også lidt med det)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Gitte! Vi havde en fantastisk dejlig uge.
      Jeg håber jeg bliver bedre til Nuet - både mand og unger er, og det ville nok være godt for feriestemningen, hvis jeg når helt ned i gear.

      Slet