tirsdag den 17. december 2013

Jule"kage"

I denne uge siger vi på arbejdet farvel til en kollega, der har været der siden jeg var barn, og dermed al den tid jeg har været der.
Jeg syntes hun skulle have en særlig gave, men kunne ikke lige hitte på hvad det skulle være.
Hun elsker slik-te, og derfor fik hun en af de rigtige tehus-Kina-tedåser med Cool Mint (pt min egen favoritte). Og så faldt jeg desuden over denne jule-peberkage hos Lene. Hun laver så mange fine sager, og den her måtte jeg bare prøve. Det gik ok. Selve manden hæklede jeg i dobbelt garn, "glasuren" i enkelt garn. Den blev måske lige lidt stram i det.
Jeg samlede kagen med nogle hjerter (opskrift) og lavede et lille juleophæng. Jeg blev ret tilfreds med det, og det håber jeg også at min (ex)kollega bliver. Og jeg håber den får lov at komme frem jul efter jul...!

5 kommentarer:

  1. Den er VIRKELIG fin!!! Det der te, kan man mon lide det, hvis man ellers ikke bryder sig om te? ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak sødeste!
      Jeg synes ikke cool mint smager af te. Det er mere en slags urtete - altså uden rigtig te i. Dog er den jo varm, når den drikkes, og jeg synes jeg kan huske, at det også var det du ikke rigtigt gad? Den smager ikke af mint, som navnet ellers siger. Mere af lakrids og noget friskt (citrus-agtigt). Jeg kan sende dig en smule ;-)

      Slet
    2. Kan du ikke sende mig en besked med navn og sted at købe det ved lejlighed? Kan egentlig godt lide varme drikke, især om vinteren, men kun varm kakao, og det duer jo ikke i længden mht. sundheden ;) Vil SÅ gerne kunne lide en te!! (Der ikke smager af te ;) )

      Slet
  2. Jeg ønsker dig og din familie en rigtig glædelig jul, glæder mig til at følge mere med i det nye år
    :-)
    De bedste julehilsner fra Sabrina / brineh.blogspot.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Sabrina!
      Rigtig godt nytår til dig og dine også. Tak for kommentarerne i år!

      Slet