fredag den 7. februar 2014

To come - SKIFERIE! (og 12MOK)

Jeg er så småt ved at være gået i gang med at pakke til den kommende skiferie. Da skiundertøj og uldtøj var ved at blive vasket, fandt jeg garn frem til turen.

Det er ikke altid til at vide hvor meget tid, der bliver til at sidde og nørkle med te (og fred og ro). Men det er med at være forberedt, HVIS der bliver tid. Jeg satser på at der gør.

Jeg har pakket lidt forskelligt, så der er lidt til når det skal være let og bare være retstrik (strømper til mig selv) og lidt til når det skal være noget nyt (det bliver hæklede baby-rangler denne gang - fra Lutter Løkker).

Desuden har jeg pakket februars projekt til 12MOK:

Det bliver denne skønne hættetrøje, som jeg har strikket både til mine egne børn og til min venindes børn (i størrelse nyfødt). Denne bliver lyserød og noget større, men ikke stor nok til Sveske, så jeg må finde en anden pige at give den til.
Opskriften er fra et af min farmors gamle Hendes Verden (måske findes den på deres hjemmeside?). Hun har i mange år købt bladet hver uge, og når de var et halvt år gamle, røg de videre til mig. Så hapsede jeg alle de kreative sider og et par enkelte madopskrifter, og derefter fik min mor bladende. Hun kunne godt li at læse artiklerne og løse de kryds og tværs'er, som min bedstefar ikke havde nået at lave.

Når der nu er styr på garn til turen, så må jeg også hellere få pakket det sidste. Tøj, skitøj osv, det går let. Det er mere alle de andre småting, som er "nice to have" (med), som kan frygte, at vi glemmer.
Men der er helt til lørdag aften til at få stoppet de sidste småting i bilen. Så vi når det nok.

God vinterferie til alle jer, der har det nu. Jeg håber I får masser af tid til hygge og nærvær!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar