tirsdag den 29. juli 2014

Update på Swallow Cardigan

Selvom vi var på ferie i det varme Italien, så havde jeg alligevel pakket min egen uldtrøje med i strikke-taskerne.


Taskerne er lavet som dem jeg tidligere har vist, og jeg ved ikke hvorfor jeg ikke har tænkt på at lave dem store nok til strikketøj før. Men nu har jeg to fine - den lyserøde er syet i smukt kattestof købt hos Line/xoeinding. Og de var fantastiske at have med på ferie. Jeg blev så barnligt glad af at se på dem!

Faktisk var det perfekt at sidde i skyggen i siestaen og strikke på Swallow.


Og nu er jeg nået så langt, at jeg kun mangler ærmerne. Yay! Jeg tror da, det ender med en trøje, jeg faktisk kan bruge. Og ellers kan den vel bruges som vest :-D


Jeg har lige været i bad efter løbeturen, så se bare bort fra mig... Den er blevet en anelse kortere end jeg egentlig synes den skal være. Så hvis den skal strikkes igen, så bliver den lige 5 cm længere.

Hvordan går det med din trøje Astrid?

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tusinde tak Tina. Jeg glæder mig til at se den med arme også :-D

      Slet
  2. Ja, jeg er så nået til at skulle strikke bærestykke! Jeg blev færdig med nummer 2 ærme i går... Det var lidt en kamp! Jeg synes faktisk også, at min er blevet en anelse kort! Og jeg synes ellers, at jeg er ret kort i det... Hmm... Næste gang må jeg finde et mønster, hvor man strikker oppe fra og ned, så længden kan reguleres. :)
    Din ser skide godt ud og jeg er stadig imponeret over, at du er startet med en Isager!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, oppefra og ned er måske løsningen. Og så måske stole lidt mere på intuition end på målebåndet...Jeg havde lidt på fornemmelsen, at jeg ville synes den var kort nemlig.
      Jeg har strikket 2 cm ærme nu. Synes nu godt jeg plejer at kunne tage mig sammen til det :-D

      Slet
  3. Hvor ser den flot ud! Den skal du nok få brugt meget:-) Og ja, længder er altid lidt svært når man strikker nedefra....jeg er begyndt næsten altid at strikke nogle centimeter længere, fordi jeg synes tit, at jeg har oplevet at de blev for korte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ingrid. Ja, hellere lidt længere end for kort :-D det ved jeg til næste gang, hvis jeg tør strikke til mig selv igen.

      Slet